MAPS.ME ja minä -eka kerta


Mä olen aina tykännyt ihan tavallisista paperikartoista. Niitä on kiva hypistellä. Niihin voi tehdä kynällä merkintöjä. Ne auttavat, kun netti ei toimi. Olen ollut tietoinen MAPS.ME -sovelluksesta kyllä pidempään, mutta olen tosi hidas innostumaan uusista teknisistä keksinnöistä. Olin varmaan viimeinen kaveripiirissäni, joka aikanaan rekisteröityi Facebookiin. En ole ikinä ollut Skypessä. Otin Instagramin käyttöön ihan hiljattain. En käytä Twitteriä. 

Joku kaunis syksyinen päivä kuitenkin latasin MAPS.ME -sovelluksen ja päätin antaa sille mahdollisuuden. Kyllähän se teoriassa kuulostaa loistavalta, koska voit kotona ladata tulevan matkakohteen kartan ja merkitä sinne vaikka hotellisi sijainnin tai paikkoja, joita haluat nähdä. Sitten kartta toimii offline -tilassa. Kuinka kätevää tuollainen onkaan.  

Latasin Latvian pääkaupungin, Riikan kartan ajoissa ennen reissua. Laitoin kirjanmerkkejä karttaan. Merkkasin mm. hostellin, muutaman kiinnostavan ruokapaikan ja paikkoja, joissa voisi käydä pitkän viikonlopun aikana. Kirjanmerkit näkyvät kartassa tähtinä. Riika ei ole mikään älyttömän iso kaupunki, joten suuri osa minun tähdistä keskittyi pienelle alueelle. 

"Mutta mitä tapahtuu, kun karttaa pääsee käyttämään tositoimessa? Tulisinko ihastumaan tähän sovellukseen? Hylkäisinkö kokonaan mun suosikit, Otavan karttaoppaat? "


Reissu on ohi ja aika palata Suomeen

No nyt on sovellus testattu enkä keksi siitä mitään pahaa sanottavaa. MAPS.ME on kyllä kätevä ja karttaa on helppo käyttää zoomailemalla kosketusnäytöllä. Edelleen tykkään paperilla olevista kartoista, mutta tästä tuli nyt uusi suosikki, reissaajan hyvä pikku apulainen. Pitää vaan muistaa, että puhelimessa on tarpeeksi virtaa, kun karttaa tarvitaan. 

Mitä kokemuksia sulla on MAPS.ME - sovelluksesta? 


Kommentit