Next destination -Pariisi


Viime vuonna suunnittelin juniorille jotain aineetonta joululahjaa, koska tavaraa tuntuu olevan tarpeeksi. Pariisi oli yksi ideoista ihan vaan, koska Disneyworld ja Eiffel on siellä. Oli mulla myös hieman oma lehmä ojassa: saisinhan vetää viivan yli yhteen kohtaan 'things To do before I die' -listalla nimittäin vierailun Jim Morrisonin haudalla.

Olin vertaillut hintoja Skyscannerissa, joka on mun mielestä ehdottomasti paras hakukone, kun etsii edullisia lentoja. Vaihtelin hakuun lennon ajankohtaa ja hintaehdotuksina tuli mm summia 450€ ja 650 € kahden hengen menopaluulle. Hain vaan suoria lentoja koska tämä olisi miniloma emmekä haluaisi kuluttaa aikaa lentokentillä vaan itse kohteessa. No sitten mun haku tuotti tulosta: maaliskuun lopulle lennot maanantaista keskiviikkoon vain naurettavat 219€ kahdelle hengelle Norwegianilla. Tuohon oli pakko tarttua, sillä jos jäät liikaa miettimään, hakukoneet huomaa sen ja lentojen hinnat nousee. Jostakin muistan lukeneeni, että lentoja kannattaa etsiä incognito -tilassa, että noita yllättäviä hinnannousuja ei tapahdu. Onkohan noin?

Joka tapauksessa olin pakannut joululahjan eli lentolipun sekä lipun Disneyworldiin monikerroksiseen pakettiin, jonka päällä luki, että saa avata viimeisenä. Siinä itsessään oli jo jännitystä, koska lahjan saaja ei tiennyt, miksi sen paketin saa avata viimeisenä eikä heti. Kun se lahja siten paljastui monen kerroksen kuorimisen jälkeen, juniori ei heti tajunnut lentolipusta mitään, mutta nähdessään  Disneyworld Paris -lipun siinä alla, hän liikuttui kyyneliin ja minäkin olin ihan liikuttunut, koska oli niin onnistunut lahja ja pystyin aiheuttamaan tuollaisen mahtavan reaktion.

Suosittelen kaikille, että älkää aina hankkiko lisää materiaa läheisillenne: Pikku matka jonnekin kivaan paikkaan on ihan mahtava lahja... olipa syy sitten synttärit, joulu tai mikä vaan. 💝😉

Kommentit