Loma alkoi Bangkokista






Ikinä ei ole kaukolento mennyt niin kivasti kuin nyt. Ensinnäkin tämä oli ensimmäinen kerta, kun menin suoralla lennolla näinkin kauas. Vajaasta 10 tunnista nukuin noin 6. Se taisi  oli olla henkilökohtainen ennätykseni koneessa nukkumisesta.

Minulla oli ikkunapaikka ja käperryin nurkkaani korvatulppien ja silmälappujen kanssa aterian jälkeen. Edes keskipaikalla jalat levällään nukkunut setämies ei häirinnyt.

Suvarnabhumin lentokentältä pääsi nopeasti ulos. Rajamuodollisuudet menivät sujuvasti. Sitten piti vaan seurata kylttejä Airlink -junaan. Hyppäsin pois Makassanin asemalla,  josta vaihdoin metroon.

Kyllähän minä tiesin,että täällä olisi 34 astetta lämmintä, mutta ilmankosteus iski päin näköä. Paikalliset eivät näytä hikoilevan lainkaan. Käveltyäni  Sam Yotin asemalta hostellille reilut 700 metriä, olin tulipunainen naamaltani ja hiestä märkä.

Oli vielä aikaista, joten jätin laukkuni säilytykseen ja vaihdoin kevyempää vaatetusta ylle. Levähdin espresson verran hostellin kahvilassa. Siellä näytti tosi viihtyisältä.

Liikenne oli todella vilkasta. Seuraavien päivien aikana tulin huomaamaan, että se oli samanlaista päivin öin. Vaikka monessa risteyksessä olikin liikennevalot, toiset ajoivat ihan huoletta punaisia päin, jos oli tilaa. 

Kerran seisoin suojatien reunassa enkä millään päässyt yli. Paikallinen, kadunmieheltä näyttävä kaveri huomasi sen. Hän tuli viereeni ja veti taskustaan kepin. Sen päässä oli lippu. Mies astui suojatielle autoista välittämättä ja nosti lipun eteensä. Liikenne pysähtyi ja pääsin yli.




Minun piti syödä ensimmäinen ateriani kaverin suosittelemassa paikassa. Se oli kiinni, mutta löysin toisen, kivemman näköisen. Paikan nimi oli Mama Masur. Valitsin pöydän kadun reunasta, että pystyin katselemaan tapahtumia ympärilläni.  Tilasin Pad thain ja  Chang -oluen. Aika perussetti, mutta näin ensimmäiseksi ateriaksi Bangkokissa, en halunnut kokeilla mitään älyttömän eksoottista.

Ravintolalta suunnistin Khao San Roadille. Päiväsaikaan siellä oli aika rauhallinen tunnelma. Käveltyäni kadun päästä päähän, jäin katselemaan hintoja Minimalist massage -paikan eteen. Minua ei tarvinnut paljon houkutella sisään. 150 bahtilla sain puolen tunnin jalkahieronnan. Siinä käsittelyssä, tuulettimen alla maatessa tuntui, että loma oli ihan oikeasti nyt alkanut.




Linkit:

Niras Bangkoc hostel

Kommentit

  1. Bangkok on kyllä nasta kaupunki, ihan lemppareita Kaakkois-Aasiassa. Ja kateeksi kyllä käy kunnon unia lentokoneessa, en ole itse koskaan nukkunut edes minuuttia. Tekee pitkistä matkoista aika raskasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin olin ihan hämmästynyt, miten sitä pystyin nukkua. 😁

      Poista
  2. Samaa tulin sanomaan kuin Anna, loistavaa kun sait nukuttua lentokoneessa. Minä en myöskään saa ikinä lentokoneessa nukuttua. Joskus olen yrittänyt, että nukkuisin edellisenä yönä mahdollisimman vähän, mutta ei sekään auta. Sitä on vain entistä väsyneempi.

    Oikein mukavaa matkaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ja toivottavasti vastaava on istuu multa jatkossakin.

      Poista
  3. Ihan mahtavat unet sait! Nyt tässä odotan parhaillaan pääsyä Singaporen-koneeseen. Lähtö on puoliltaöin ja matka-aika 11 tuntia. Toivottavasti voisin nukkua edes sen 6 tuntia.

    Mulla kävi Indonesiassa vähän samalla tavoin, että paikallinen mies huomasi kauhuni liikennettä kohtaan ja pysäytti koko liikenteen, että länkkärileidi pääsi ylittämään. Kiitollisuuteni oli suurta, sillä seisoisin siellä varmaan vieläkin :)

    VastaaPoista
  4. Sulla vaikuttaa olleen kyllä ihana reissuseikkailu mitä oon instasta seuraillut. Mä muuten nukuin mun Doha-Denpasar 9,5 tunnin lennoilla viimeksi mennen tullen reilut 6 tuntia putkeen ihan päiväsaikaan, hahha.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, no ei se vuorokauden ajasta riipu, millon väsyttää. 😁

      Poista
  5. Itse olen hyvä nukkuja koneessa. Tosin viime Bangkokin lennolla vieressä istui myös "setämies", joka tursusi ja levisi joka puolelle. Stuertti kävi pari kertaa ukolla sanomassakin asiasta, mutta eipä se paljoa auttanut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon monet kerrat pyörinyt koneessa penkillä kateellisena katsoen niitä, joilla ei ole ongelmaa saada unta. Omalle paikalle vierestä tursuava setämies ei kuulosta hauskalta. 😏

      Poista
  6. Kadehdin aina niitä, jotka saa nukuttua kulkuvälineissä! En ole ikinä nukkunut lennolla, se ei vaan onnistu millään. Oon huono nukkuja muutenkin.
    Mutta Thaimaa on ihana! Liikenne on kaoottista ja vatsataudin vaara vaanii joka paikassa, mutta muutoin tykästyin täysin. Bangkokiin haluaisin myös päästä käymään, nyt kun ollaan tehty ensimmäinen pintaraapaisu Phuketiin ja sen lähiympäristöön.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon säästynyt vatsapöpöiltä onneksi. Bangkokin liikenne on tosiaan mitä on, mutta kaikkeen tottuu. 😊

      Poista

Lähetä kommentti